Bevált és innovatív informatikai megoldások európai vállalatok számára
b2b webaruhaz webinar article
News & Events

Hogyan teremt növekedési lehetőséget a jól megépített B2B webáruház?

A megfelelő B2B portál a B2B szektor, illetve ezen belül is egy-egy iparág specifikus adottságai és lehetőségei mentén épül ki. Felmerül a kérdés: működhet-e jól egy B2B-beszállító, -értékesítő, vagy -nagykereskedő egy a szektor kívánalmai szerint megépített B2B webáruház nélkül?

A megfelelő B2B portál követelményeinek megértése és megvalósítása kulcsfontosságú lehet mindazoknak a vállalkozásoknak, amelyek nemcsak a legközelebbi jövőben, de közép- és hosszútávon is versenyképesek kívánnak maradni. Mindezt egy olyan korszakban, amelyben a folyamatos változás inkább tűnik szabálynak, mint anomáliának.

A B2B webáruház nem varázslat, de szárnyakat adhat

Senki nem állítja, hogy egy jól átgondolt, majd ennek megfelelően kivitelezett B2B portál önmagában varázsszer lenne. Számos olyan probléma lehet egy cég működésében, amelyre az automatizáció, a megrendelésekkel kapcsolatos munkaidő csökkentése, a szinte nullára redukált papírmunka és a kevesebb visszaküldött áru nem hoz megoldást.

Ugyanakkor egy alapvetően jól működő, biztos lábakon álló szervezetet az Infinite Marketplace segíti tovább szárnyalni, szintet lépni. Az eredmény egy olyan működés, amely a jelenben nagyobb megtérülést, kevesebb emberi munkát és hibát eredményez, a jövő válságaival szemben pedig nagyobb stabilitást.

Mitől lesz B2B egy online portál?

A B2C webshopok más volumenben szolgálnak ki vásárlókat – több vásárló, kisebb volumenek –, és más az üzleti nexus is a megrendelő és az eladó között (pl. B2C-ben nem áll fenn hosszútávú szerződéses kapcsolat). Ebből kifolyólag a B2B megrendelő és a B2B beszállító oldaláról felmerülő igények és fájdalompontok is szükségszerűen másként fognak kinézni, mint a B2C esetében.

Az Infinite Marketplace mint B2B webáruház lehetővé teszi az egyedi megegyezések mentén zajló tranzakciókat a felek között, a dokumentáció és az árukészlet naprakész átláthatóságát így a megrendelés során tipikusan fellépő hibák szinte nullára csökkentését – mindezt többletmunka nélkül, gördülékenyen.

Ez a rendszer tehát magától értetődően támogatja a bonyolult üzleti folyamatokat, szemben egy szokványos B2C webshoppal.

Mit kapunk egy jó B2B webshoptól?

Partnerelégedettség

A legtöbb cégvezető és döntéshozó egyetért abban, hogy a partnerek kulcsfontosságúak, ha a vállalatok válságállóságáról van szó. Az Infinite Marketplace segít, hogy partnerei könnyedén eligazodhassanak az árukészletben és a szerződésekben, jól átláthassák saját rendelésüket és az aktuális promóciókat egyaránt – és nem utolsó sorban, hogy ne érje őket meglepetés a kiszállított áru átvételekor sem.

Mit jelent ez az Ön cégének? Elégedett, hosszú távra elköteleződő partnereket, kevesebb visszárut, nagyobb bevételt.

Hatékonyságnövelés

Amikor az egy-egy feladat elvégzéséhez szükséges munkaidőt képesek vagyunk jelentősen csökkenteni, akkor a felszabaduló kreativitás, munkaerő akár nagyobb hozzáadott érték generálására is fordítható.

Az Infinite Marketplace egyik legnagyobb előnye éppen ez: leveszi a megrendelésekkel kapcsolatos adminisztratív teher nagy részét a kollégák válláról, akik így más munkafolyamatokban tudnak jelentősebb szerepet vállalni.

Bevétel- és profitnövelés

Mindent egybevéve belátható, hogy ha a kollégák adminisztráció helyett nagyobb hozzáadott értékű munkát végeznek, ha a munka mennyisége csökken, a megrendelések száma és volumene nő, a partnerek pedig azt az árut kapják, amit kapni szeretnének, akkor a bevétel és és a profit egyaránt nőni fog. Mégpedig nem egyszer-egyszer, egy-egy nagyobb promóciónak köszönhetően, hanem a cég és a megrendelések stabil növekedési pályájának köszönhetően.

Hogyan növelik a hatékonyságot az Infinite Marketplace funkciói?

Az Infinite Marketplace alapvetően két irányból érezteti hatását:

  1. Fokozza a megrendelő és a beszállító közötti együttműködés minőségét, hatékonyságát, így a partnerek hosszabb távon tudnak együttműködni, minél kevesebb félreértés és súrlódás közepette;
  2. Leegyszerűsíti a dokumentációt, gördülékenyebbé teszi a tranzakciókat
    – mindezt úgy, hogy kevesebb humán-erőforrást igényel.

Számos funkció kapcsolódik mindkét hatékonyság- és profitnövelő megközelítéshez, a részletekért tekintse át aloldalunkat!

Saját B2B webáruház kialakítása

Készen áll a saját B2B piactere fejlesztésére, vagy kialakítására? Lépésről lépésre érdemes haladni:

  • átvenni a technikai és üzleti szempontokat
  • kiválasztani a megfelelő platformot
  • elvégezni az adekvát rendszerintegrációkat
  • tesztelni a szállítók és vevők elégedettségét, felhasználó élményét
  • átgondolni, miként lehet eredményesen megismertetni a piacteret a felhasználópartnerekkel.
Szívesen végigmenne most a fenti lépéseken? 2024. június 11-én webináriumot tartottunk a hatékony munkafolyamatokat biztosító és időtálló B2B webshopok sajátosságairól. Az ehhez tartozó felvételt itt találja: https://infinite-b2b.hu/urlap-a-marketplace-webinarium-felvetelenek-igenylesehez/

 

Ha készen áll a következő lépésekre, vagy további kérdései vannak, ne habozzon kapcsolatba lépni Győri Péterrel!