A nemrégiben megrendezett “Mi az a B2B webáruház és milyen konkrét hasznosulásai lehetnek az Ön cégében?” webinár a résztvevő B2B közönség számára – a visszajelzések alapján – hasznosnak bizonyult és fontos útravalókkal, átgondolnivalókkal szolgált.
A rendezvény során bemutattuk Marketplace termékünket, amelyet kifejezetten a B2B szegmens speciális igényeinek kiszolgálására alakítottunk ki. Ez sok-sok B2B webshop funkciót jelent, amelyeket azonban szabadon cégre, céges folyamatokra, illetve szükségletekre szabunk – így minden vállalat csak azt kapja belőle, amire szüksége van a jelen- és jövőbeli stabilitás kialakításához.
A webinárium során két kulcsfontosságú kérdés merült fel, amelyekre most részletesen is válaszolunk.
Kérdés: Meg lehet-e tekinteni a demót?
A demo megtekintésére természetesen van lehetőség, azonban van erre egy általunk javasolt, jól bevált folyamat, amely azt a célt szolgálja, hogy a demó bemutató a leghatékonyabb és legrelevánsabb legyen az Ön számára – azaz, ne vigyen el több időt a szükségesnél és ne tartalmazzon az Ön cége számára teljesen szükségtelen információt.
1. Beszélgessünk!
Ha ismerjük a cég profilját, nagyságát és működését, a megrendelések és ügyfelek sajátosságait, akkor a demón már csak az Ön számára fontos funkciókat mutatjuk be a Marketplace széles repertoárjából – éppen ezért, mielőtt sor kerülne a konkrét demó bemutatóra, egy ismerkedő beszélgetést javaslunk.
A beszélgetés lehetőséget ad arra, hogy alaposan megismerjük az Ön cégének üzleti működését és céljait – a megrendelések gyakoriságát, volumenét, folyamatát, a jelenlegi kihívásokat, a jövőbeli célokat. Az ismerkedőbeszélgetés során olyan információkat gyűjtünk, amelyek segítségével a demót már teljes mértékben a cég működésére tudjuk szabni.
2. Releváns és hasznos bemutató
A beszélgetésen megbeszéljük a demó időpontját. Mi a begyűjtött információ alapján előkészülünk a mfegfelelő funkciókkal és folyamatjavaslatokkal. Így a testreszabott demó során Ön már nem egy általános, mindenki számára egyforma – one-size-fits-all – bemutatót kap, hanem egy olyan prezentációt, amely kifejezetten az Ön cégének igényeire van szabva.
Ennek köszönhetően a bemutatott funkciók és megoldások már közvetlenül érthetőek, relevánsak lesznek az Önök céges folyamatai és üzleti céljai szempontjából – nem egy absztrakt funkciósokaságból kell kihámozni vagy elképzelni, hogy abból mi és hogyan illeszkedhetne, könnyíthetne a céges működéseken.
Az alapból 2-3 órás demóbemutató időtartamát ezzel jelentősen lerövidíthetjük: az előzetes beszélgetésnek hála így mindössze 30 perc alatt képesek vagyunk lényegre törően bemutatni az Infinite Marketplace legfontosabb funkcióit.
Komment: túl bonyolult ez a mi megrendelőinknek, ez nem a mi cégünknek való B2B platform
Természetesen nem biztos, hogy a Marketplace minden vállalkozás igényeinek megfelel. Azonban szeretnénk hangsúlyozni, hogy a Marketplace egyik legnagyobb előnye éppen a cégreszabhatóság.
Az ügyfelek pofonegyszerű megrendelői folyamatot kapnak
A Marketplace első blikkre nagyon bonyolultnak tűnhet, felhasználói oldalról mégis nagyon egyszerű használni. Mi okozza ezt az ellentmondást, és hogyan oldható fel?
A Marketplace egy olyan termék, amely sok-sok funkcióval és ebből kifolyólag sok-sok lehetséges felhasználói úttal rendelkezik. Ezekből a lehetséges utakból viszont egy-egy cég számára kizárólag azokat építjük ki, amelyek a cég és ügyfelei/megrendelői számára
- egy intuitív, tökéletesen érthető
- semmilyen informatikai tapasztalatot vagy hozzáértést nem igénylő
- nagyon egyszerű megrendelési folyamatot tesznek lehetővé.
A felhasználók a webáruházban gyorsan és egyszerűen tájékozódhatnak, hamar megtalálják a szükséges termékeket és gördülékenyen zárják a megrendelés folyamatát.
Komment: a mi folyamataink jelenleg jól működnek, nincs szükségünk a Marketplace megoldásaira
A kulcsszó a “jelenleg”. A Marketplace ugyanis nemcsak a jelenre kínál megoldást, sőt. A B2B kereskedői platformunk egyik lényegi pontja éppen abban rejlik, hogy jelentős növekedést tesz lehetővé extra kapacitásigény nélkül.
Azaz, ha cégében jelenleg jelenleg a kollégák rendben lekezelik a rendeléseket, akkor érdemes feltenni a kérdést: mennyit szeretne növekedni 2-3-5-10 év alatt és ehhez mennyi extra kapacitásra lesz szükség. Az Infinite Marketplace automatizált segítségével akármennyit is növekszik a cég, a megrendelésekkel (számlázás, dokumentáció stb.) nem lesz extra munka.
+1 érv
A Marketplace az üzleti struktúrát úgy alakítja át, hogy emberi kapacitást szabadít fel és növeli a hatékonyságot. Ez különösen fontos a B2B szektorban, ahol a kapacitás optimalizálása kulcsfontosságú a versenyképesség fenntartásához. A Marketplace lehetővé teszi, hogy a vállalkozások a valóban fontos feladatokra koncentrálhassanak, miközben a mindennapi operatív teendők gördülékenyen zajlanak.
Komment: Mi ehhez túl kicsik vagyunk.
Habár a Marketplace képes kifejezetten sokszereplős és összetett B2B megrendelői folyamatokat kezelni és az ezekhez tartozó rendszereket integrálni, korán sem csak a legnagyobbak számára jelent hatékony megoldást. A Marketplace bonyolultságát érdemes egy skálán elképzelni: a skála egyik végpontja a sok ezer termékes nagyvállalat, ahol napi szinten új termékek jelennek meg és régebbiek tűnnek el. A másik végpont lehet akár egy 30 tételes bor-kidekereskedő, aki 10-20 megrendelőnek szállít rendszeresen. A két végpont között pedig minden méretre és üzleti folyamatra jó eséllyel tudunk megoldást nyújtani.
Ehhez nem kell más, mint hogy cége jelenlegi folyamatait, adottságait és jövőbeli terveit megismerhessük – és erre a legjobb megoldási javaslatot állíthassuk össze. Lépjen kapcsolatba Győri Péterrel, aki minden további lépést elmagyaráz – és segít, hogy cége mielőbb kulcsrakész megoldást kapjon az Infinite Marketplace szolgáltatása által!